ali pejman جسارت غیر مودبانه جعفر شجونی  به هاشمی رفسنجانی:امام  اگر بود دهنت را خرد می‌کرد

دبیر جامعه وعاظ و عضو جامعه روحانیت مبارز در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله با موضوع “بررسی برخورد قضایی صورت گرفته با به اصطلاح فتنه گران ” به سخنرانی پرداخت که بخش‌هایی از آن را به نقل از سایت این تشکل می‌خوانید:

… ما در نظام خودمان داریم کسانی که ۳۴ سال است که ۳-۴ ماشین دنبال اینها می‌دوند و به درد نظام هم نمی‌خورند، گاهی فتنه و شیطنت هم می‌کنند و خاندانشان هم… و خرجشان برای این نظام زیاد است؛ چرا که بیش از حد متوقع هستند. اگر ما محاسبه نمی‌کنیم، خداوند محاسبه‌گر دقیقی است. پسر من نوعی که آفتابه‌ دزدیده او را به زندان می‌اندازند ولی پسر فلان آقا شتر دزدیده، تازه ۱۰سال است که ورق می‌زنند تا اینکه جرمش را پیدا کنند!

…این چنین آدمهایی همچون بعضی از خواص بی‌بصیرت حالا می‌خواهند با آمریکا رابطه داشته باشیم. آمریکایی که در وال‌استریت خودش گیر کرده، اینکه آخوندی پیدا شود و بگوید با آمریکا می‌خواهیم رابطه برقرار کنیم، عین حماقت است. باید به او گفت تو مرگ بر آمریکا نگو! چرا فضولی ما را می‌کنی؟ ما از تو که تقلید نمی‌کنیم. تو که امام و رهبر ما نیستی. لابد فردا هم می‌گویی شب خواب امام را دیدم که ایشان به من فرمود غنی‌سازی متوقف شود!

…امام که اگر بود دهنت را خرد می‌کرد. مگر حضرت امام نفرمود که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است؟ پس چوپان عاقل باید گله را به جایی ببرد که هم آب دارد و علف و هم گرگ ندارد. چوپان احمق آن کسی است که گوسفندانش را به جایی می‌برد که آب و علف ندارد تازه گرگ هم دارد!

…ما باور نمی‌کردیم ولی دیدیم که یک بسیجی ۱۷ ساله هدف دارد و عقلش بیشتر می‌رسد و متوجه موضوع است، ولی او با این همه کبکبه و کله‌گندگی نمی‌فهمد(!) و روز قیامت به جهنم می‌رود. یا مثلا احمق آن کسی است که سطح جرم منافقین و سران فتنه را پایین می‌آورد و می‌گوید اینها را آزاد کنید و الا برای نظام ضرر دارد! من خودم از افرادی بودم که معتقدند رافت اسلامی چرا باید در مورد اینها اجرا شود؟ بنده که عمدا این شیشه را شکسته‌ام باید خسارت آن را پرداخت کنم. با این وصف چگونه می شود این تعابیر را تفسیر کرد؟!

…در این مملکت، بعضی‌ها دنبال حرام می‌دوند ولی چیزی گیرشان نمی‌آید. در حالی که آنچه به دنبالش هستند بیت‌المال است. امیرالمومنین(ع) به برادرش فرمود: اگر پول زیادی می‌خواهی برو از آن مغازه‌هایی که صاحبان آنها به نماز رفته‌اند بدزد. برادر حضرت اعتراض کرد: یا علی، مرا به دزدی تحریک می‌کنی؟ حضرت فرمود: تو مرا به چه چیزی تحریک می‌کنی؟ در صورتی که در روز قیامت تو با صاحب مغازه رو به رو هستی، ولی من با یک ملتی رو به رو می‌شوم. چطور از من می‌خواهی که از بیت‌المال مسلمین به تو بدهم!؟

…بنده در کشور لیبی برای‌آخوندهای سنی آنجا یک خطبه‌ای از نهج‌البلاغه خواندم که همه متعجب شدند. در آن خطبه امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: چهار چیز آفت نظام شماست یکی ظلم به مردم، دوم کش رفتن و بلند کردن بیت‌المال مسلمین، سوم فامیل‌بازی و چهارم رشوه است. در ایام انتخابات بعضی گفتند باید شایسته سالاری باشد و نه فامیل‌سالاری و این در حالی است که همین ها به یک شخصی ۷ تا کار داده‌اند!

…سال گذشته بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن بنده مصاحبه کردم و گفتم عجب مردمی هستند که اینگونه به راهپیمایی می‌آیند، کانه طلب اینهاست! و گفتم: الان در حدود سی و چند سال است که برخی مسئولین ما می‌خواهند نظام را واژگون کنند ولیکن مردم نمی‌گذارند. خیلی از بزرگان مملکت به بنده زنگ زدند و گفتند عجب مصاحبه‌ای کردی. گفتم: وقتی من می‌بینم فردی با زن و بچه شتابان به سمت میدان آزادی می‌رود، این بدان معنی است که این انقلاب متعلق به اوست و اوست که شاه را بیرون کرده و امام را آورده است. انقلاب متعلق به مردم است و مردم به احترام انقلابشان به راهپیمایی می‌آیند. اینکه حالا چهار تا و نصفی بخواهند در این مملکت فتنه کنند که راه به جایی نمی‌برند.

…چندی پیش با سیدحسن‌ نصرالله دیداری داشتم که ایشان نظرم را راجع به فتنه ۸۸ پرسید به او گفتم: حاج آقا، حواس همه ما پیش توست که بزنی خیک اسرائیل را پاره کنی. شما نگران فتنه ۸۸نباش. باز هم پرسیدند که می‌خواهم نظر شما را بدانم. من گفتم:‌عزیز من، شما مشغول کار خودت باش. همه ما شما را دعا می‌کنیم. نظر من این است که اینها عددی نیستند و گفتم: حاج آقا، یک معلمی به شاگردش گفت که یک موجودی را نام ببر. این شاگرد کمی فکر کرد و گفت: یخ. گفت: چرا در این همه موجودات اسم یخ را بردی؟ شاگرد در جواب گفت: الان من از کوچه رد می‌شدم سه چهار تابلو دیدم که روی آن نوشته بود یخ موجود است. سیدحسن می‌خندید و گفت: آقای شجونی، باز هم بگو. گفتم: من می‌گویم اینها قابل نیستند. یک مورچه‌ای رفته بود خون بدهد پرستار پرسید: شما چند سی‌سی خون می‌دهید. گفت: من سی‌سی می سی متوجه نمی‌شوم، بگویید بشکه بیاورند!

حالا دیروز محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور اسبق چرت و پرتی گفته و اظهار داشته که آقای امام جمعه (سیداحمد خاتمی) در نماز جمعه گفته که ۹ دی می‌آید و شما را چنین و چنان می‌کند، شما به ما هم اجازه راهپیمایی بدهید تا ما هم جمعیت را بیاوریم، ببینیم علیه ۹ دی چه می‌کنند! حالا یک …چرت و پرت گفته است. هم خودش چرت و پرت می‌گوید و هم همسرش.

…من یک بار به سیدحسن خمینی نوه امام گفتم: حسن آقا، این امام عزیز ما مثل پیامبر اسلام است. گفت: چطور؟ گفتم: عده‌ای از فامیل‌هایش ضدانقلاب هستند. اینها جرأت نمی‌کردند به اسب شاه بگویند یابو، حالا یک متر و نیم زبان درازی می‌کنند، مخصوصاً این روزهایی که آقای روحانی آمده است. نمی‌دانم این طرفی است یا آن طرفی! آیا اینها اعتدال است؟ وزیر علومش که سنگر به سنگر آدم‌ها را عوض می‌کند که یعنی حق ما بوده است و ما آن را گرفتیم! این آقا باید بفهمد که چه می‌کند. من نمی‌دانم اگر کسی طرفدار امام خامنه‌ای باشد که این طور افراد را سر کار نمی‌آورد؛ یکی را به خاطر دل آقای هاشمی و یکی را به خاطر دل آقای خاتمی بیاورد، این چه وضعی است؟ و کجای این اعتدال است؟! من نمی‌دانم و دلم هم نمی‌خواهد حرفی بزنم. من تابع مقام معظم رهبری هستم و ایشان هم فرمود که به دولت کمک کنید. ما هم تا حالا کمک کرده‌ایم.

…بعد از صد روز می‌آید به جای اینکه، فکری به حال بیکاری و گرانی کند، می‌گوید ما در ژنو موفق شدیم، حالا منتظریم ببینیم بقیه روزها چه می‌شود. به یک آقایی ۷ تا شغل می‌دهند، به آقای فلان جزیره کیش را دادند. علی‌ای‌حال خداوند را شاهد می‌گیرم به روح پاک شهید نواب صفوی که بنده اول مرید او بودم، هیچ در دلم، خواری کسی را نمی‌خواهم، این نظام متعلق به خود ماست و باید با چنگ و دندان آن را نگه داریم و عیب‌های آن را برطرف کنیم، اما چرا دروغ و ناحق؟ چرا آدم‌های غیرموجه!؟ آقای دانشجو را که خواستند بردارند، گفتند چون دولت عوض شده است، ما باید رئیس دانشگاه را عوض کنیم.

…این همه دولت در طول انقلاب عوض شد، چرا یک بار جاسبی را عوض نکردید؟ چرا دروغگو هستید؟! آقای مجید انصاری، به عنوان معاون پارلمانی رییس‌جمهور معرفی شده است، کسی که نسبت به فتنه ۸۸ موضع مناسبی نداشت. نمی‌دانم روحانی می‌خواهد به قول معروف آش این را بخورد و حلیم مشتی حسین را هم، هم بزند! من حدود چهل سال در زرند کرمان منبر می‌روم و می‌دانم ایشان چه کرده است. من از مقامات مملکت می‌خواهم که از ایشان و برادرش تحقیق و تفحص کنند که مبلغ قابل توجهی برای حرم حضرت امام می‌گیرند، چه می‌کنند. والله خود امام راضی به این نیست. این چه کسی است که معاون پارلمانی خودت کرده‌ای؟!ما ناصح و دوست و مشفقیم، نمی‌خواهیم آقای روحانی خوار شود.

… متاسفانه امروز بعضی‌ها شعار آزادی سران فتنه را می‌دهند. من که از اول گفتم کروبی و میرحسین باید محاکمه شوند، بعد به زندان بیفتند. در آنجا قوه قضائیه تقاضا کند تا عفو رهبری شامل حالشان شود و‌ آزاد بشوند. همین جوری که نمی‌شود. اینها فتنه کرده‌اند. طلبکار هم شده‌اند! اینها خائن هستند، چه طلبی دارند که محمدرضا خاتمی گفته ما از طلب خود در سال ۸۸ گذشتیم؟! تو اصلا کی هستی که طلبکار باشی؟! همان طور که آیت‌الله جنتی فرمودند؛ حداقل حکم اینها اعدام است…



علی پژمان

اسلایدر

ali pejman‏